O poveste din hăţişurile modernizării drumurilor ţării!

Am primit la redacţie o poveste extrem de năucitoare despre construcţiile de drumuri din România. Se vorbea despre un om care cîştigă licitaţii, apoi este ”ţepuit” de alţii. Pare a fi şi băiat bun şi băiat rău în acelaşi timp. Multitudinea de detalii fac povestea interesantă, iar personajele numite acolo sînt reale.O publicăm cu titlul de ”curiozitate”, fiecare crezînd şi înţelegînd ce vrea.

”În sfârșit, încep lucrările de construcţii, drumuri,autostrăzi, centuri ocolitoare, dar și de modernizare,reparare și aşternut covoare asfaltice. S-au dat ordine de începere de lucrări la toate loturile de autostrăzi,iar ministrul transporturilor stă mai mult pe şantiere decît în minister, începând chiar sa rezilieze contracte la firmele cu întârziere de execuţie.
Începe modernizarea celui mai greu drum național, cel care leagă România de Europa.
Este vorba de modernizarea DN 74, ce face legătura Deva-Săvărşin-Arad.
Nu doar că este cel mai greu tronson, unde circulă zilnic peste 25 de mii de vehicule, dar este una dintre cele mai frumoase zone din România. Acolo se află și domeniile lui Ion Ţiriac, unde se ţin cele mai frumoase partide de vânătoare din Europa.
Tot acolo se află și cel mai frumos castel regal, Castelul Regal al Regelui Mihai.
Firmele deținute de Adrian Homan, persoană cu dublă cetățenie, română şi israeliană, poreclit ”regele asfaltului”, cel care administrează grupul de firme Homstrade-Technostrade, împreună cu încă doua firme aflate în insolvenţă şi reorganizare, a câștigat licitația ţinută la DRDP Timişoara privind întreținerea sa pe o perioadă de 3 ani, valoarea contractului fiind de 41 de milioane de lei pe an.

Adrian Homan a apărut pe piața de profil în urmă cu 25 ani, lucrând, printre altele, şi cu cele mai mari firme din Spania, Franța, Germania şi Israel. Printre firmele cu care a colaborat, pentru o scurtă perioadă, se află și Bechtel. A executat lucrări de mare amploare în Franţa şi Spania, în parteneriat cu firme prestigioase din domeniu.
Pentru cele 5 lucrări scoase la licitație de DRDP Timişoara în 2017 s-au dat bătălii extrem de dure.
Au fost scoase 5 loturi de întreținere și covoare asfaltice de DRDP Timisoara în valoare de peste 300 de milioane de lei.

Pentru a putea îndeplini condițiile de participare, firmele au venit prin asocieri de susținere cu diverse firme mamă din străinătate sau asocieri între firme românești.
Deasemenea, pentru a putea participa a fost nevoie de scrisori de garanţii bancare în valoare de zeci şi chiar sute de milioane de lei.
De menționat că firmele administrate de ”regele asfaltului” Adrian Homan, Homstrade și Technostrade, pot fi localizate în mai multe județe din România, unde a câștigat licitati publice sau unde efectuează lucrări în regie proprie sau ca parte a unei asociaţii de firme de profil.
Anul trecut, firmele deţinute de Adrian Homan au lucrat pe tronsoane foarte importante strategic de pe teritoriul României.
Un exemplu în acest sens este tronsonul ce leagă Maramureşul de Bucovina ,DN18, cel mai important tronson din nordul României, drum ce ne leagă de Europa, şi pe care guvernele româneşti, în succesiunea lor, se chinuiesc de peste 25 de ani să-l termine.
Pe acest tronson, Adrian Homan lucrează cu firma Technic Asist din Botoșani, firmă administrată pînă anul trecut de Mirel Vlas,un alt ”rege al asfaltului” Anul trecut, Vlas şi-a vândut toate acțiunile, abandonînd definitiv activitatea în acest domeniu.
Conform registrul comerţului, numele lui Mirel Vlas nici nu mai apare, şi nici nu mai figurează nicăieri ca administrator.
Conform declaraţiilor făcute de cei de la DRDP Cluj, tronsonul DN 18, ce leagă Maramureşul de Bucovina, este in proporție de peste 85% terminat, anul acesta lucrările urmînd a fi finalizate, situaţie în care se va face şi predarea de amplasament către beneficiar.
Tot cu Technic Asist, firmele administrate de ”regele asfaltului” Adrian Homan lucrează şi la Satu Mare, pe un drum al Consiliului Judeţean ce leagă Satu Mare de Zalau, valoarea de execuţie a acestuia fiind de 15 milioane de euro.

Firma are bune relații la nivel înalt şi în Spania.
În 2010, când guvernul de la Madrid anunţa ”strângerea curelei” iar volumul lucrărilor publice a început să scadă, Adrian Homan își strînge ”jucăriile” și pleacă în Franţa, mai precis în Normandia, şi îi ”suflă” renumitei firme franceze Veolia un contract de aproape 10 milioane de euro.
In 2012 Homan termină lucrarea ”suflată”, în Franţa, de la Veolia, îşi strânge ”jucăriile” şi vine în România, unde își ia cele mai mari ”ţepe”.
Firma Gecor din Călugăreni, administrată de George Cusa, finul ministrului Nicolae Badalau, renumită prin a nu-şi plăti asociații și subcontractanții, este prima, conform proceselor aflate pe rol în instanţe, care îi trage ”ţeapa” de un milion de euro.
În aceeaşi perioadă, grupul de firme administrate de Homan mai semnează contracte cu o firmă din Zalău, Goodprod, patronată pe atunci de renumitul notar public Ionita Crecan, cea care a câștigat licitaţia pentru realizarea centurii ocolitoare a oraşului Tîrgovişte, valoarea acesteia fiind de 20 milioane de euro.
Pentru Goodprod, Homan era cea mai bună soluţie, fiindu-i subcontractată peste 50% din lucrare.
Homan avea bani la purtător şi utilajele necesare pentru lucrarea respectivă.
Numai că Primaria Tîrgoviște reziliază contractul cu Goodprod pe motiv că nu a putut depune scrisoarea de bună execuţie. Drept consecinţă, firmele controlate de Homan primesc o ”ţeapă” de aproape 3 milioane.
Între timp, în piaţa de profil se lansează zvonul că Homan este o ”vacă” bună de muls, urmarea fiind o ”ţeapă” de la renumita firmă Argecom Pitesti, administrată la acea vreme de Axinte.
Iar de aici începe coborîtul pe tobogan a firmelor adminstrate de Homan.
Conform verificărilor făcute pe portal just.ro, firmele deținute de Homan au de recuperat creanțe cu foarte multe zerouri în coadă, existand termene de judecată chiar și de 4 ani pe rol.
Tot aceiași asociere o mai găsim și la reabilitarea aeroportului Otopeni, contract cu cea mai mare avengură naţionala si cu cele mai mari probleme la cele doua piste, cea de decolare şi cea de aterizare.
Trebuie amintit că, nu mai departe de anul trecut, compania KLM, Lufthansa și compania israileana EL Al au primit interdicţie să mai opereze pe aeroportul Otopeni, motivul fiind că riscau să-şi rupă cauciucurile și trenurile de aterizare in pista plină de gropi și fisuri care nu a mai fost modernizată de pe vremea lui Ceauşescu.
Asocierile dintre Technic Asist si firmele Homstrade-Technostrade le mai găsim și la drumul național DN 52 Alexandria-Turnu Măgurele,Botoșani-Iași-Targu Frumos,centura Bacăului, recent atribuită asocierii UMB.
Recent, aceiași asociere Technic Asist au fost numiți câștigători pentru a realiza centura Bârladului, precum și a variantei de ocolire a Vasluiului.
Curios este ca Adrian Homan este născut în Radauţi, domiciliul actual fiind în București,iar Mirel Vlas, fostul acţionar al Technic Asist, este din Botoșani. Amândoi făceau acum 25 de ani afaceri cu alcool. Probabil, tovărășia lor este veche ,dovedindu-şi loialitate unul faţă de celălalt pe stil vechi.”

Trimiteti mai departe

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*